fredag 10 juni 2011

En students bekännelser


Jag har sänkt ribban så pass mycket att jag inte längre behöver göra ett hästjobb för att hoppa över den. Jag behöver ingen häst. Jag behöver knappt hoppa. Idag har jag rättfärdigat mitt bristande franska konjunktiv-plugg med att jag faktiskt sett på 3 avsnitt 'Sex and the city' dubbade på franska samt att jag diskuterat Mac-datorer med en försäljare på ovan nämnda språk.

Källkritikern i mig skäms lite över att jag använt Wikipedia (trots att det tillåtet) och duktiga flickan i mig tycker inte riktigt om att "Google translate" har använts som en skänk från ovan otaliga gånger. Det är även väldigt svårt att rättfärdiga för duktiga flickan varför jag inte kommer att göra de förbättringar som läraren sagt ger oss ett bättre betyg på vissa grupparbeten. Trots att betygen inte överförs till det svenska systemet.

Men jag ville sänka ribban när jag kom hit. Jag ville hinna med att bo i Paris och inte bara åka genom staden på väg till skolan. Jag ville lära mig prata franska med nya vänner och inte bara ha näsan i grammatikböckerna.

1 kommentar:

Eline sa...

Jag tror ribban har bestämt sig för att dra hem. borta. finns inte. voila! Disparu!