söndag 13 februari 2011

Några snabba meningar

14 grader sol




Hej!

Har inte så mycket tid att skriva nu, så jag bju på två bilder från vårt nya hängställe; Seine. Helgen har varit jättebra, i fredags var vi på en fest där vi fick mingla med massvis av trevliga personer, vi minglade både på franska och engelska men det var en klar fördel att kunna skylla på musiken ibland när vi inte förstod ett jota. Det är kul att prata franska, men samtidigt lite jobbigt när folk säger "det var ett skämt" och vi står där som frågetecken. Man missar hela den här grejen med skämt när man inte förstår allt....Elin träffade sin idol; Jack Sparrow så hon var nöjd. Alla kunde dansa. Och med kunde menar jag att de kunde på riktigt.
Över och ut.


Ps. Jag är inte riktigt bekväm med allt det här med pussandes på kinder?? Jag som inte ens är så kramig av mig och så ska folk jag inte ens känner komma fram och pussa mig på BÅDA kinderna?!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vilka härliga bilder. De får mig att längta till vår! Själv får jag dras med temperaturer kring -20.. brrrr. Ta hand om dig i storstan och fortsätta uppdatera. kul att höra hur det går för dig!

Ekorren sa...

Hej! Kul med kommentarer. MEN eftersom Erika är ett vanligt svenskt namn, och inte som säg Jean-Claude behöver jag ett smeknamn alternativt efternamn. Så är det Knutsson, Andersson eller Holmgren som kikat in? Eller kanske någon annan tro?