torsdag 27 januari 2011

Franska hela veckan


Fokus i veckan har varit det franska språket. Man vill ju gärna tro att man kan mer franska än vad man faktiskt kan och det är  frustrerande när man inte får ut det man vill säga! Mycket fokus i veckan har varit på att prata och vi har även haft improvisationsteater(!) Men det är väldigt roligt och lärarna är väldigt pedagogiska, min lärare ger dock ifrån sig ett frustrerat ”GRMOOORR” om ingen kan svaret på hennes frågor. (Men det är en ung tjej så det är inte så skrämmande.)

Kom nyss in från en kort promenad, vi är ju i en modets huvudstad och när jag packade tänkte jag att jag skulle ta med lite snygga kläder. MEN vi har en slöarkväll ikväll, så iklädd mjukisbyxor och joggingskor klampar vi in på affärerna mitt i stan. Elin skrattade i smyg när jag provade sommarskor med klack i mina ”glad-sockar” i olika färger tillsammans med mjukisbyxor. Vi gick dock när vi kände att det som luktade matos- det var vi!

Ikväll chillar vi hemma ’Americano’ med Crêpe och Nutella till middag, ska se en fransk film och äta lite chips till det.

Ciao

1 kommentar:

Malin sa...

Frankrike! Uppdatera mera!